Integritetspolicy

Sedan den 25 maj 2018 gäller den nya dataskyddsförordningen GDPR för alla medborgare inom EU. Förenklat innebär det ett uppdaterat regelverk för hur vi hanterar personuppgifter som exempelvis e-postadress och telefonnummer.

Den här lagändringen välkomnas av Cred Redovisning och vi har i linje med detta utformat vår Integritetspolicy för att på ett tydligt sätt förklara vilka uppgifter som finns sparade hos oss och vad de faktiskt används till.

Har du ytterligare frågor kring hur vi hanterar arbetet kring GDPR?
Kontakta oss gärna på
 info@credredovisning.se

Introduktion

Cred Redovisning AB behandlar personuppgifter som du lämnat eller som de inhämtat från tredje part, till exempel i samband med intresseanmälningar, tjänster, och rekryteringsprocesser. Vi värnar om din integritet och beskriver härmed hur vi hanterar dina personuppgifter.

I denna policy redogör vi för vilka kategorier av personuppgifter som behandlas, ändamålen med behandlingen och den lagliga grunden för denna. Vi informerar även om vilka som kan ha åtkomst till uppgifterna, gallringsprinciper, tredjepartsdelning, var uppgifterna behandlas samt dina rättigheter som registrerad. Den senaste versionen av policyn finns alltid på vår hemsida.

Cred Redovisning AB är personuppgiftsansvarig och ansvarar för att behandlingen sker enligt denna policy och gällande lagstiftning. Du har alltid rätt att kontakta oss för att göra dina rättigheter gällande.

Personuppgifter och behandling

Personuppgifter avser information som kan kopplas till en fysisk person, till exempel namn, e-post, telefonnummer, foton eller IP-adresser. Behandling av personuppgifter omfattar insamling, registrering, lagring och radering.

Intresseanmälningar via hemsidan

Cred Redovisning AB samlar in och lagrar personuppgifter för att upprätta och bibehålla affärsrelationer, samt för marknadsutskick.

Gallring

Personuppgifter raderas när de inte längre behövs eller om du begär det. Om ingen affärsrelation utvecklas inom tre år, raderas uppgifterna.

För kund eller användare av tjänster

Cred Redovisning AB agerar som personuppgiftsbiträde när kunder tillhandahåller personuppgifter. Kunderna ansvarar för behandlingen av dessa uppgifter.

Behandling av personnummer

Personnummer behandlas endast när det är nödvändigt, till exempel för säker identifiering eller bakgrundskontroll.

Direktmarknadsföring

Du har rätt att invända mot att dina personuppgifter används för direktmarknadsföring och kan avregistrera dig från framtida utskick.

Kontaktperson hos potentiell eller befintlig kund

Personuppgifter behandlas för att upprätthålla och utveckla affärsrelationer, och lagras i Cred Redovisning ABs system. Uppgifterna gallras när de inte längre behövs.

Gallring

Personuppgifter raderas när de inte längre är nödvändiga, till exempel vid avslutad affärsrelation.

Potentiella kandidater och rekrytering

Cred Redovisning AB samlar in och behandlar uppgifter om potentiella kandidater för att skapa relationer och genomföra rekryteringsprocesser. Personuppgifter lagras för framtida karriärmöjligheter och kan raderas på begäran.

Skyddet för dina personuppgifter

Cred Redovisning AB har vidtagit säkerhetsåtgärder för att skydda personuppgifter mot obehörig åtkomst och behandling. Åtkomsten till systemen är begränsad och kontrolleras regelbundet.

Användning av personuppgiftsbiträden

Cred Redovisning AB kan överföra personuppgifter till tredjepartsföretag som agerar som personuppgiftsbiträden. Dessa får endast behandla uppgifterna enligt Cred Redovisning ABs instruktioner och säkerhetskrav.

Platsen för behandling av personuppgifter

Personuppgifter behandlas främst inom EU/EES. Om uppgifter behandlas utanför detta område vidtas åtgärder för att säkerställa samma skyddsnivå som inom EU/EES.

Dina rättigheter som registrerad

Du har rätt att kontakta Cred Redovisning AB för att utöva dina rättigheter, inklusive rätten till tillgång, rättelse och radering av dina personuppgifter.